class="post-thumbnail open-lightbox" href>
ဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္ ကံ ကံ၏ အက်ိဳး
ကြဲျပားစြာ သိလာတာကေတာ့ ဖန္ဆင္းရွင္နဲ႔ ကံ ကံ၏ အက်ိဳး ဆိုတာပါပဲ။ ပိုၿပီးရွင္းလင္းေအာင္ေျပာရမယ္ဆို တျခား ဘာသာႀကီးႏွစ္ခုက သူတို႔ဘုရားရွင္ဟာ ဖန္ဆင္းရွင္ျဖစ္တယ္ ၊ ကယ္တင္ရွင္ျဖစ္တယ္လို႔ ေလးေလးနက္နက္ ယံုၾကည္ၾကပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာမွာက ကိုယ္လုပ္ရင္ ကိုယ္ခံရမယ္ဆိုတဲ့ “ကံ ကံ၏အက်ိဳး” ကို အေျခခံထားပါတယ္။ ကိုယ္မေကာင္းတာလုပ္ရင္ ဘုရားက ကိုယ့္အစား ဝင္မခံေပးဘဲ ယခုမဟုတ္ရင္ ေနာင္သံသရာမွာ ဒီမေကာင္းမႈကို ျပန္ခံရမယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ဝဋ္လည္မယ္ေပါ့။ ကိုယ္ေကာင္းတာလုပ္ရင္လည္း ေကာင္းက်ိဳးကို ကိုယ္ကခံစားရၿပီး သံသရာမျပတ္လို႔ က်င္လည္ရေသးတယ္ဆို ဘယ္ဘံုဘဝေရာက္ေရာက္ ခ်မ္းသာသုခကို ခံစားရမယ္လို႔ သိခဲ့တာပါ။
ဒီလိုသိလာခဲ့ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အႏွစ္ကို နားမလည္ေသးတဲ့ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အျမင္ ၊ အေတြးအေခၚထဲမွာ လူငယ္ပီပီ ကိုယ္ကအျပစ္လုပ္ၿပီး ကိုယ့္အျပစ္ကို အစားဝင္ခံမွာကို ပိုသေဘာက်မိတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘုရားေက်ာင္းေရာက္တဲ့အခါ ဘုရားရဲ႕ေက်းဇူးေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္းတဲ့ ဓမၼေတးသံေတြကို တူရိယာေတြနဲ႔ သံၿပိဳင္ဆိုရတာကိုလည္း သီခ်င္းစဆိုေနရသလို သေဘာက်စိတ္ဝင္စားမိတယ္။
ေနာက္ထပ္သေဘာအက်ဆံုးတစ္ခ်က္ကို ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္း ခရစ္ယာန္မိသားစုမွာ သြားေတြ႔ရတယ္။ အဲဒါကေတာ့ သူတို႔ ထမင္းခ်က္တဲ့အခါတိုင္း ဆန္လက္တဆုပ္ကို ဘုရားေက်ာင္းကို လွဴမယ့္အိတ္ကေလးထဲ သပ္သပ္ဖယ္ထားတယ္။ အိတ္ျပည့္သြားရင္ ဘုရားေက်ာင္းကို သြားလွဴတယ္။ ဘုရားေက်ာင္းက ႏြမ္းပါးတဲ့မိသားစုေတြကို အဲဒီဆန္အိတ္ျပန္လွဴ ေပးတာကို ေတြ႔ရတာပါပဲ။
ကၽြန္မတို႔လည္း ဆန္ခံတဲ့ ဆရာေလး ၊ ဆရာႀကီးေတြကို လွဴတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါေတြဟာ သူတို႔ဆြမ္းျဖစ္ရင္ျဖစ္ ၊ မဟုတ္ရင္ အဲဒီဆန္ေတြကိုျပန္ေရာင္းၿပီး တျခားလိုအပ္တဲ့ စားေသာက္ကုန္နဲ႔ အိမ္သံုးေဆးဝါး ၊ ဗာဟီရေတြ ဝယ္ၾကတယ္လို႔ သိရတယ္။ တလြဲသံုးၾကတဲ့အခါမွာေတာ့ အလွဴခံေငြေတြကို ေငြတိုးေခ်းစားတာ ၊ ခ်ဲထိုးတာ ၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံတာေတြအထိ ဘာသာ ၊ သာသနာနဲ႔ မဆိုင္တာေတြ လုပ္ၾကတာကိုလည္း ေလ့လာတဲ့သူမို႔ ျမင္ေတြ႔သိခဲ့ရတာေတြရွိတယ္။
လူငယ္အေနနဲ႔ ျပန္ေတြးေတာ့ ဘာသာအမ်ိဳးမ်ိဳးထဲမွာ မတူညီဘဲ ႏွစ္ၿခိဳက္မိတဲ့ ကိုယ့္ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ခရစ္ယာန္ဘာသာတရား ႏွစ္ခုမွာ စိတ္ခံစားမႈလြတ္လပ္ျခင္းအရသာဟာ ခရစ္ယာန္ဘာသာမွာ ပိုအားသာေနတယ္။ သူတို႔က ဘုရားသခင္ကို လံုးဝယံုၾကည္စိတ္ခ်ထားၿပီး မိမိဘဝကို ထာဝရဘုရားမွာ အပ္ႏွံထားဖို႔ ၊ ဒီ့ထက္တတ္ႏိုင္ရင္ က်မ္းစာအုပ္ထဲကအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔ အဓိကထားရတာပါ။ ေစာင့္ထိန္းရတဲ့အရာေတြ ရွိေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာေလာက္မတင္းက်ပ္ဘူးလို႔ ခံစားခဲ့ရတယ္။
ဗုဒၶဘာသာမွာေတာ့ ဘုရားေပၚတက္ၿပီး ဘုရားဖူးရင္ ဘယ္လိုမဝတ္ရလို႔ ကန္႔သတ္တာမ်ိဳး ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပရဝုဏ္မွာ မျဖစ္မေန ဖိနပ္ခၽြတ္ရမွာကအစ ဘုန္းႀကီးေရွ႕ ဘယ္လိုမထိုင္ရဘူး ၊ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ အျပန္အလွန္ စကားေျပာရင္ လူလို သာမာန္ေျပာလို႔မရတဲ့ စကားအသံုးအႏႈန္းေတြကအစ တင္းက်ပ္တဲ့ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္း ၊ ဓေလ့ထံုးထမ္းနဲ႔ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြ မ်ားတယ္လို႔ ခံစားခဲ့ရတယ္။
ဒါဟာ ကၽြန္မက ဗုဒၶဘာသာကို ေစာ္ကားတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ ဗုဒၶဘာသာကို အျခားဘာသာေတြနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ေလ့လာတဲ့ ေလ့လာသူတစ္ဦးအေနနဲ႔ ခံစားရတာကို ေျပာတာပါ။ ေလ့လာသူဆိုတာ စိတ္ႏွလံုးကို ဖြင့္ထားၿပီး ေလ့လာရရွိတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ႏႈိင္းယွဥ္သံုးသပ္ေနတာမ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မ ေလ့လာေနစဥ္ ခံစားရတဲ့ ဒီစိတ္တင္းက်ပ္မႈေတြကိုလည္း ဗုဒၶဘာသာေလ့လာေနသူေတြက မလြဲမေသြ ခံစားရမွာပါပဲ။
ဒီ့ထက္တင္းက်ပ္တဲ့ ဘာသာေတြရွိေပမယ့္ ကၽြန္မေျပာခ်င္တာက ကၽြန္မေလ့လာေနစဥ္ ခံစားသိရွိခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းပါ။
အမွန္တကယ္ဆိုရရင္ စစ္မွန္တဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ သိရွိ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ က်င့္ဝတ္ေတြက မ်ားျပားလွပါတယ္။ လူနဲ႔ဘုန္းႀကီး တန္းတူမေနရဘူး ၊ ဘုန္းႀကီးအထက္မေနရဘူး ၊ ဘုန္းႀကီးအရိပ္မနင္းရဘူးကအစ သာသနာ့ဝင္ေတြျဖစ္တဲ့ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ သီလရင္ေတာင္မွ အနီးကပ္မရွိရဘူးရယ္လို႔ ကန္သတ္ခ်က္ေတြ အံ့ၾသစရာသိခဲ့ရပါတယ္။
မွတ္မွတ္ရရ အသက္(၁၇)ႏွစ္ေလာက္က တရားစခန္းမွာ သီလရင္ဝတ္တုန္း အ႐ုဏ္ဆြမ္းခံထြက္တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြကို ဖိနပ္ကေလးခၽြတ္ ေငြလွဴမိလို႔ ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေကာင္းေကာင္းဆူတာကို ခံခဲ့ရေသးတယ္။ အဲဒီေတာ့မွာ ဘုန္းႀကီးအနားကို သီလရင္ဟာ အနီးကပ္ ရွိမေနသင့္ဘူး။ သီလရင္မွမဟုတ္ဘဲ ဘုန္းႀကီးရဲ႕မယ္ေတာ္ကလြဲ၍ ဘယ္ဒကာမမွ (မိန္းမမွန္သမၽွ) ႀကီးႀကီးငယ္ငယ္ မကပ္သင့္ဘူး။
ဒါဟာ ဘုန္းႀကီးကို သီလပ်က္ေအာင္လုပ္သလို ျဖစ္တယ္ရယ္လို႔ သိခဲ့ရတာပါ။ ကိုယ္က သေဘာ႐ိုးေပမယ့္ ပတ္ဝန္းက်င္ အျမင္မသင့္ရာကေန ဒီဘုန္းႀကီး ကိုယ့္ေၾကာင့္ စိတ္ျပစ္မွားၿပီး သီလပ်က္သြားရင္ ကိုယ္ပါငရဲက်တယ္ရယ္လို႔ အဲဒီက်မွ ဆရာႀကီးအဆံုးအမနဲ႔ သိခဲ့ရတယ္။ ဒီ့မတိုင္ခင္က ဒါေတြ နားမလည္ခဲ့ဘူးေလ။
ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းမွာ မူႀကိဳကေနစၿပီး အလ်ဥ္းသင့္သလို ပညာေရး ၊ ဘာသာေရး ၊ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈေရးရာေတြနဲ႔ ပံ့ပိုးမႈေတြ ေပးေနခ်ိန္မွာ ကိုယ္ငယ္ငယ္က ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေရာက္သြားရင္ ေပ်ာ္ဖို႔ထက္ ဘုန္းႀကီးကို ပိုေၾကာက္ခဲ့ရပါလား ၊ အေျပာအဆို နဲ႔ အေနအထိုင္ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္ခဲ့ပါလားရယ္လို႔လည္း ႏႈိင္းယွဥ္မိခဲ့တယ္။
အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ အဲဒီအခ်ိန္က မိ႐ိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ေယာက္မို႔ ၊ ဗုဒၶသာသာကိုလည္း ေလ့လာဆဲသူတစ္ေယာက္မို႔ ၊ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အႏွစ္သာရကို ဂဂဃဃ မသိသူတစ္ေယာက္မို႔ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈနဲ႔ ဘာသာတရားဆိုင္ရာ ေနရာေတြကေန ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးမႈေတြမွာ ခရစ္ယာန္ဘာသာက ပိုသာလြန္ေနပါလားလို႔ ေတြးျမင္လာခဲ့တာပါ။။ အဲဒီတုန္းက သီတဂူ ဗုဒၶတကၠသိုလ္ဆိုတာ မေပၚေသးဘူးေလ။ သာသနာ့ေဘာင္ထဲက ရဟန္းသံဃာေတြနဲ႔ ဆရာႀကီး ၊ ဆရာေလးေတြ ဘာသာေရးနဲ႔မဆိုင္ေသာ ၊ သာသနာေရးနဲ႔မဆိုင္ေသာ လူသားအက်ိဳးျပဳမႈ ပံ့ပိုးျခင္းေတြဆိုတာ အဲဒီတုန္းက လက္လွမ္းမီသေလာက္ မၾကားခဲ့ရဘူး။
ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြထဲမွာလည္း ေစတန္လို႔ေခၚတဲ့ မိစာၦကိုးကြယ္သူတခ်ိဳ႕ရွိတယ္လို႔ ေလ့လာသိရွိခဲ့ရေပမယ့္ သူတို႔ဘာသာဝင္အခ်ိဳးအစားနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္ရင္ ပမာဏနည္းပါးလွပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြထဲမွာေတာ့ နတ္ကိုးကြယ္သူ ၊ ဘိုးေတာ္ကိုးကြယ္သူ ၊ မယ္ေတာ္ကိုးကြယ္သူ ၊ ေအာက္လမ္းကိုးကြယ္မႈ စတဲ့အခ်ိဳးအစားဟာ ကိုယ့္ဘာသာဝင္ေတြထဲမွာ အခ်ိဳးအစားခ်လိုက္ရင္ ပမာဏမနည္းပါဘူး။
ဘယ္ဘာသာမွာမဆို ဂိုဏ္းကြဲေတြရွိပါတယ္။ ဒါကိုေတာ့ အက်ယ္မေဆြးေႏြးလိုေတာ့ဘူး။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ကံ ကံ၏အက်ိဳးမဟုတ္ဘဲ တစံုတခုကို ယံုၾကည္သက္ဝင္စြာ ကိုးကြယ္ရင္ ၊ အဲဒီလူက ကိုယ့္ကိုေစာင့္ေရွာက္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ၿပီးကိုးကြယ္တာဟာ ဖန္ဆင္းရွင္ကို ကိုးကြယ္တာလို႔ ကၽြန္မမွတ္ယူလိုက္ပါတယ္။
ဗုဒၶဘာသာဝင္ျဖစ္ၿပီးေတာ့ နတ္ကိုးကြယ္တာ ၊ ဘိုးေတာ္ ၊ မယ္ေတာ္ ၊ သိုက္နန္းရွင္ ၊ ႐ုကၡစိုး ၊ ဘာျဖဴ ညာျဖဴ စတဲ့ တရိစာၦန္အမ်ိဳးအစားဝင္ေတြကို တသသနဲ႔ယုယ ပသၿပီး ကိုးကြယ္သလိုထားေနတာ ၊ ကန္ေတာ့ေနတာ ၊ ေနာက္ဆံုးေအာက္လမ္းကို ယံုၾကည္သြားခဲ့တာေတြဟာလည္း ဖန္ဆင္းရွင္ဆိုတာကို ယံုၾကည္ေနသူေတြပါပဲ။ ဒါကို ကိုးကြယ္ရင္ ကိုယ္ကိုးကြယ္တာ ၊ ကိုယ္ေဆာင္ထားတဲ့အရာေတြက ကိုယ့္ကို ေကာင္းက်ိဳးေပးမယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနၾကသူေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ လမ္းစဥ္နဲ႔ လြဲမွားသြားပါၿပီ။
ဒါေတြကို ပူေဇာ္ပသ ထိုင္ရွိခိုးေန႐ံုနဲ႔ အဆင္ေျပသြားမယ္ ၊ အဆင္ေျပလာမယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနတာဟာ ကိုယ့္ကိုအဆင္ေျပေအာင္ ဖန္ဆင္းေပးမယ့္သူနဲ႔ အရာေတြကို ယံုၾကည္ေနၾကတာမဟုတ္လား။ ဒါဟာ တနည္းအားျဖင့္ ဖန္ဆင္းရွင္ဆိုတာကို ယံုၾကည္တာပဲေပါ့။ ဗုဒၶဘာသာမွာက ကိုယ္လုပ္ရင္ ကိုယ္ခံရမယ္ဆိုတဲ့ “ကံ ကံ၏အက်ိဳး” ကို အေျခခံထားတာမဟုတ္လား။
ကိုယ္လုပ္မွကိုယ္ရမယ္ ၊ ကိုယ္ျဖစ္ရင္ကိုယ္ခံရမယ္ဆိုတာ “ကံ ကံ၏အက်ိဳး” ဆိုတာကို ယံုၾကည္တာပါ။ တစံုတခုကို ယံုၾကည္သက္ဝင္စြာကိုးကြယ္ေနရင္ အဲဒီအရာက ကိုယ့္ကိုမစၿပီး ကိုယ္ဟာ အလိုလို သူမ်ားထက္အဆင္ေျပလာမယ္ဆိုတာ ဖန္ဆင္းရွင္လိုအရာကို သက္ဝင္ယံုၾကည္ေနတာပါ။ ဖန္ဆင္းရွင္ကို ကိုးကြယ္လာတာပါ။ အဆင္ေျပရင္လည္း ေျပလာမွာေပါ့။ ဒါေတြမရွိဘူး ၊ မယံုဘူးလို႔ ကၽြန္မဆိုလိုတာမဟုတ္ဘဲ “ကံ ကံ၏အက်ိဳး” ဆိုတာနဲ႔ ဖန္ဆင္းရွင္ ကိုးကြယ္မႈဆိုတာကို ခြဲျခားျပလိုတာပါ။
ဒီလိုဆို ကိုယ္ဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမည္ခံၿပီး တကယ့္ဗုဒၶဘာသာဝင္ဟုတ္ရဲ႕လား ၊ ကိုယ့္အမူအက်င့္နဲ႔ ကိုုးကြယ္မႈေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ အယူဝါဒနဲ႔ သဟဇာတျဖစ္ရဲ႕လား ၊ လမ္းလြဲသြားၿပီလားဆိုတာကို ျပန္လည္ သံုးသပ္ႏိုင္ၿပီေပါ့။
ၾသကာသ (Burmesehearts.com)