သံသရာ၏ သေဘာတရား

0

အရင္ ကၽြန္မတရားထိုင္တုန္းက သိရင္သိတယ္ဆိုတာနဲ႔ ၊ ၾကားရင္ၾကားတယ္ဆိုတာနဲ႔ (ျမင္၊ ၾကား၊ အနံ႔ ၊ အရသာ ၊ အထိအေတြ႔) စသျဖင့္ စိတ္ထြက္သြားတဲ့ေနရာ ၊  စိတ္ေရာက္သြားတဲ့ေနရာကို သိေအာင္လုပ္ရင္း စိတ္ကေလးကို တရားမွတ္ေနရာျပန္ေခၚလာၿပီး ျပန္ဆက္မွတ္တာမ်ိဳးလုပ္တဲ့အတြက္ အေတြးေတြ တရွည္တလ်ားႀကီး ဆက္ပ်႔ံတာမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္အထိ က်င့္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒါအမ်ားဆံုးပဲဆိုပါေတာ့။

အသက္(၂၆)ႏွစ္ဝန္းက်င္မွာ စိတ္ဖိစီးမႈေတြ ၊ ရင္ထဲကအပူေတြၿငိမ္းဖို႔ ေၾကာင္းက်ိဳးတိုက္ဆိုင္စြာ ဝဇီပိတ္ တရားအားထုတ္ျဖစ္ေတာ့ လမ္းေလၽွာက္တရားမွတ္တဲ့ေနရာမွာ ပိုၿပီး အမွတ္စိတ္လာတယ္။ ဒါကလည္း စားေသာက္တာ ၊ ေရခ်ိဳးတာ ၊ ေနာက္ဆံုး ေရအိမ္ဝင္တာ ၊ မအိပ္ခင္ ၊ ႏိုးခ်ိန္ စသျဖင့္ အသိရွိခ်ိန္တိုင္းမွာ အမွတ္ကပ္ထားတဲ့အတြက္ အမွတ္စိတ္လာခဲ့တာလို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။

အစာစားတဲ့အခ်ိန္ စားခ်င္စိတ္ျဖစ္လို႔ ကိုင္ထားတဲ့ဇြန္းကေလးကို အားသြင္းၿပီး မတာ ၊ ခပ္တာ ၊ ပါးစပ္ထဲသြင္းတာ ၊ ေရာက္တာ ၊ ဝါးတာ ၊ မ်ိဳတာ ၊ ခံတြင္းကေန လည္ေခ်ာင္းတေလ်ာက္ဝင္သြားၿပီး ဝမ္းထဲေရာက္သြားတဲ့အထိသိတာ ၊ ေရေသာက္ရင္လည္း ဒီလိုပဲမွတ္ႏိုင္လာတာ ၊ ေရခ်ိဳးရင္လည္း ခြက္မၿပီးေရခပ္တာ ၊ ေရေလာင္းတာ ၊ ကိုယ္ေပၚကို ေရေတြဆင္းသြားတာ အေႏွးျပကြက္တခုလို သတိထားမိၿပီဆိုရင္ အမွတ္ေတာ္ေတာ္ စိတ္လာပါၿပီ။

ဒီလိုသတိေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အမွတ္စိတ္လာေတာ့ ေျခတလွမ္းကို ဘယ္ေျခလွမ္းတယ္ ၊ ညာေျခလွမ္းတယ္ ဆိုတာကေန ႂကြတယ္ ၊ ခ်တယ္ ႏွစ္ခ်က္မွတ္လာႏိုင္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ႂကြတယ္ ၊ လွမ္းတယ္ ၊ ခ်တယ္ သံုးခ်က္မွတ္လာႏိုင္တယ္။ ဒီ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ေျခဖေနာင့္ႂကြတာက ႂကြတယ္ ၊ ေျခဖဝါးလိုက္ႀကီးႂကြသြားတာက မတယ္ ၊ လွမ္းတာကိုလွမ္းတယ္ ၊ ခ်တာကို ခ်မွန္းသိၿပီး ၾကမ္းနဲ႔ေျခထိတာကို ထိမွန္းသိလာတယ္။ ဒီ့ေနာက္ပိုင္းမွာ လွမ္းခ်င္စိတ္ျဖစ္လာတဲ့စိတ္ ၊ ႂကြခ်င္စိတ္ျဖစ္လာတဲ့စိတ္ ၊ မေနတဲ့ေျခ ၊ ေရြ႕႕ေနတဲ့ခံစားမႈ ၊ ခ်ခ်င္တဲ့အသိ ၊ ၾကမ္းေပၚေရာက္ရွိသြားတဲ့ ေျခတလွမ္းၿပီးေျမာက္ျခင္း စတဲ့ အဆင့္ဆင့္ကို စိတ္ကေလးကပ္ထား႐ံုနဲ႔ အေႏွးျပကြက္တခုကို မ်က္စိထဲ ၊ အာ႐ံုထဲမွာ ျမင္ေန ၊ သိေန ၊ ခံစားမိလာတယ္။

အရင္တုန္းကေတာ့ သတိေကာင္းလာရင္ (စိတ္တည္ၿငိမ္ၿပီး သမာဓိအားေကာင္းလာရင္) အမွတ္စိတ္လာၿပီး အႏုစိတ္မွတ္လာႏုိင္တယ္ဆိုတာၾကားဖူးေပမယ့္ အႏုစိတ္မွတ္ဖို႔ႀကိဳးစားတိုင္း အႏုစိတ္မမွတ္ႏိုင္မီ ေျခလွမ္းေတြယိုင္လာတတ္တယ္။ တကယ္သတိေကာင္းၿပီး အမွတ္စိတ္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ တအားႀကီး Slow Motion လုပ္သလို ခပ္ျဖည္းျဖည္းတမင္လွမ္းတာမ်ိဳး လုပ္စရာမလိုပဲ ပံုမွန္ေျဖးေျဖးေလး လွမ္းေနေပမယ့္ အမွတ္ေတြစိတ္လာတာပါ။ စိတ္က ျဖစ္ေနတဲ့ကိုယ္ႀကီးရဲ႕ ေျပာင္းလဲမႈမွာ သတိကပ္ထားတာ အားေကာင္းသြားေတာ့ ဒီစိတ္ကေလးကလုပ္ခ်င္လို႔ ဒီကိုယ္ကလုပ္ျဖစ္သြားတယ္ဆိုတာကို သိလာတဲ့သေဘာပါ။

ဘယ္ေျခလွမ္းလည္း ဒီမွတ္စိတ္ကေလးပဲ ၊ ညာေျခလွမ္းလည္း ဒီမွတ္စိတ္ပဲ ဘယ္ေျခ ၊ ညာေျခရယ္လို႔မရွိေတာ့ဘူး။ ေလၽွာက္ရင္းမွတ္ရင္း မ်က္စိထဲဘာျမင္လာသလဲဆိုေတာ့ ေျခနင္းတပ္ထားတဲ့ ဘီးတစ္ခုကို လည္ေအာင္ ေျခေထာက္ကနင္းေနသလိုမ်ိဳး လည္ေနတဲ့သေဘာကို ျမင္လာတယ္။ ခ်ားရဟတ္ႀကီးလည္ေနသလိုမ်ိဳးေပါ့။ ဒီလိုလည္ေနတဲ့သေဘာတရားဟာ သံသရာႀကီးပါလားလို႔လည္း သိျမင္လာတယ္။ ဒီသံသရာႀကီးလည္ေနတာရပ္တန္႔ေအာင္ ရပ္တန္႔လို႔မရဘူးလားလို႔ ေတြးမိၿပီး ငါရပ္ၾကည့္မယ္။ မလွမ္းေတာ့ဘူး။ ဒါဆို လည္ေနတဲ့သံသရာဆိုတာႀကီးလည္း လူလုပ္လို႔ ရပ္သြားႏိုင္သလားဆိုတဲ့ အေတြး (အေမး) ကိုယ့္ဘာသာျဖစ္ေပၚလာတယ္။

လွမ္းေနတဲ့ေျခလွမ္းကို လက္စသပ္ၿပီး မတ္တပ္ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး တရားမွတ္ေနတဲ့အခါ မိနစ္အနည္းငယ္အတြင္း ကိုယ္ႀကီးဟာ ယိမ္းထိုးလာတယ္။ အနားမွာ ကိုင္စရာလက္ကိုင္ေဘာင္ကေလးရွိေနေတာ့ ေဘာင္ကေလးကိုင္ၿပီး ဆက္ရပ္လို႔ မ်က္စိမွိတ္တရားမွတ္ၾကည့္တယ္။ မွတ္ေနရင္း ဒူးေတြညြတ္ ၊ အားေတြေပ်ာ႔လာၿပီး ေခြက်ေတာ့မလို ခံစားရတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္မအရွိန္ဆိုတဲ့သေဘာတရားကို နားလည္လာတယ္။

ကၽြန္မတို႔ ဘာလုပ္လုပ္ ၊ ဘာကိုင္ကိုင္ ခ်က္ခ်င္းႀကီးရပ္ပစ္လိုက္လို႔ ရပ္သြားတယ္ထင္ေပမယ့္ လူ႔စိတ္နဲ႔ခန္႔မွန္းမျမင္ရတဲ့ အရွိန္ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈဟာ က်န္ေနခဲ့တယ္။ ကၽြန္မက သိပၸံဘာသာရပ္ေတြ ေလ့လာသူမဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္ကိုမဝင္စားတာ။ ဒါေပမယ့္ ဘာလုပ္လုပ္ ၊ ဘာကိုင္ကိုင္ ရပ္လိုက္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ က်န္ခဲ့တဲ့အရွိန္ရဲ႕ သေဘာတရားကို တုန္ခါမႈေတြက်န္ခဲ့တယ္ရယ္လို႔ သိပၸံပညာရွင္ေတြက ေကာက္ခ်က္ခ်မယ္နဲ႔တူတယ္။ အဲဒီတုန္ခါမႈဟာ အရွိန္ပါပဲ။

ဗုဒၶဘာသာအယူအဆနဲ႔ေတြးၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကံဆိုတာ အလုပ္လို႔ေျပာေတာ့ ဘာလုပ္လုပ္ က်န္ခဲ့တဲ့အရွိန္ဆိုတာ ကံရဲ႕အရွိန္ပဲေလ။ ေကာင္းမႈကုသိုလ္လုပ္တာေတြရပ္လိုက္ဦးေတာ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ရဲ႕အရွိန္ဆိုတာ ခံစားၾကရတယ္။ မေကာင္းမႈကုသိုလ္လုပ္တာရပ္လိုက္ဦးေတာ့ မေကာင္းမႈကုသိုလ္ရဲ႕အရွိန္ဆိုတာ ခံစားၾကရတယ္။

ကိုယ္က ယခု ေကာင္းမႈကုသိုလ္လုပ္ဦးေတာ့ မေကာင္းမႈကုသိုလ္ရဲ႕အရွိန္ က်န္ေနေသးရင္ မေကာင္းမႈကုသိုလ္ရဲ႕ အက်ိဳးေပးမႈ က်န္ေနဦးမွာပဲ။ အခု မေကာင္းမႈကုသိုလ္လုပ္ဦးေတာ့ ေကာင္းမႈကုသိုလ္လုပ္ထားခဲ့တဲ့အရွိန္ရွိေနခဲ့ရင္ အဲဒီေကာင္းမႈကုသိုလ္ေတြ အက်ိဳးေပးမႈကို စံစားေနရဦးမွာပဲ။ ဒါဟာအရွိန္ရဲ႕ သေဘာတရားပါ။ အရွိန္ရဲ႕သေဘာတရားကို ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္လာေတာ့မွ ကၽြန္မ ကံအက်ိဳးေပးဆိုတာကို ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္လာခဲ့တယ္။

ဒါကိုသေဘာမေပါက္ခင္တုန္းက ငါ ေကာင္းတာလုပ္ရက္နဲ႔ ကံကမ်က္ႏွာသာကိုမေပးဘူး ၊ သူမ်ားေတြ မေကာင္းတာလုပ္ေနသည့္တိုင္ ကံေကာင္းေနလိုက္ၾကတာမ်ား ၊ ကံဆိုတာ ယံုစရာမေကာင္းပါဘူးလို႔ လူငယ္ပီပီ ထင္ျမင္ယူဆခဲ့ဖူးတယ္။ အခုလုပ္တဲ့ကံကိုေတာင္မယံုမွေတာ့ ေရွးဘဝေတြ ၊ ေနာက္ဘဝေတြဆိုတာကိုလည္း ေကာင္းေကာင္း သိတတ္ ၊ ေတြးတတ္စအခ်ိန္ကတည္းက မယံုၾကည္တဲ့စိတ္က အဲဒီမွာရွင္းလင္းသြားေတာ့တာပဲ။ ကံရဲ႕သက္ေရာက္မႈဆိုတဲ့အရွိန္ဟာ ဘာလုပ္လုပ္က်န္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဝဋ္ဆိုတာနဲ႔ သံသရာဆိုတာ ရွိေနတာပဲ။

အရွိန္ရဲ႕သေဘာတရားကို နားလည္လာတဲ့အခါမွာ ေရွးဘဝမရွိဘူး ၊ ေနာင္ဘဝမရွိဘူးလို႔ အျငင္းပြားစရာမရွိေတာ့ပါဘူး။ ကံအက်ိဳးေပးေနသမၽွ ၊ သံသရာမကုန္ေသးသမၽွ ၊ ကံမကုန္ေသးသမၽွ ကိုယ္ရပ္ခ်င္သည့္တိုင္ ၊ ရပ္လိုက္သည့္တိုင္ အရွိန္ရဲ႕ သေဘာတရားကေတာ့ ဆက္ရွိေနဦးမွာပဲေလ။ ဒီေတာ့ သံသရာလည္ေနဦးမွာပဲေပါ့။

ၾသကာသ (Burmesehearts.com)

You might also like