ေခြးနက္ႀကီးလႊတ္လိုက္မည္

0

ညီေတာ္အာနႏၵာအရွင္ျမတ္ႀကီးသည္ (၅၅၀) ဒြါဒသနိပါတ္ မဟာကဏွဇတ္ေတာ္၌ ဘုရားအေလာင္း သၾကားမင္း၏အမိန္႔အရ ေခြးနက္ႀကီးအသြင္ဖန္ဆင္း၍ လူ႔ျပည္သို႔ ဆင္းလာခဲ့ရသည္။

ထိုဇတ္ေတာ္၌ ဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္တြင္ သၾကားမင္းျဖစ္ခဲ့၏ ညီေတာ္ အာနႏၵာ၏ အေလာင္းအလ်ာသည္ သၾကားမင္းထံခစားရေသာ မာတလိနတ္သားျဖစ္ခဲ့၏။

ဗုဒၶဘုရားအေလာင္းေတာ္သည္ ကႆပျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ထြန္းေတာ္မူစဥ္က “ေဇာတိပါလ”အမည္ရေသာ ပုဏၰားလုလင္ျဖစ္ခဲ့၍ မ်ိဳး႐ိုးဇာတိႏွင့္ ေဝဒက်မ္းဂန္ တတ္ေျမာက္မႈအား အေၾကာင္းျပဳကာ အလြန္တရာ မာနႀကီးခဲ့၍ ကႆပျမတ္စြာဘုရားကိုပင္ ႐ိုေသကိုင္းညြတ္ရမွန္း မသိခဲ့ေပ။

ဤကဲ့သို႔ ကႆပျမတ္စြာဘုရားသခင္ႏွင့္ ကင္းကင္းကြာကြာ ေနလာခဲ့ရာမွ ကႆပျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္ အနာဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ ဃဋိတာရ အိုးထိန္းသည္၏ ကူညီေစာင့္ေရွာက္မႈျဖင့္ ကႆပျမတ္စြာဘုရားကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္သူ ျဖစ္လာခဲ့၏။

ကႆပျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္တြင္းသို႔ ဝင္ေရာက္ကာ ေဇာတိပါလရဟန္းအျဖစ္ျဖင့္ ဝိနည္းေတာ္ႏွင့္အညီ လိုက္နာက်င့္သံုးလာခဲ့၏။

ထိုဘဝမွ ကြယ္လြန္ၿပီးေနာက္ ယခုသိၾကားမင္းဘဝသို႔ ေရာက္လာခ်ိန္ ကႆပျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေတာ္မူသြားပါၿပီ။ ထို႔ေနာက္ ကႆပဘုရားရွင္ထားခဲ့ေသာ သာသနာေတာ္သည္ တစထက္တစ ညႈိးမွိန္လာ၏။

ရဟန္း ပုဏၰားတို႔ႏွင့္တကြ လူတန္းစားအသီးသီးသည္ မိမိတို႔ေစာင့္ထိန္းရသည့္ က်င့္ဝတ္သီလတို႔ကို ေဖာက္ဖ်က္ကာ မတရားသျဖင့္ စီးပြားရွာေဖြၾကရာ လူ႔ေဘာင္ႀကီးတစ္ခုလံုး ပရမ္းပတာ ျဖစ္ေနၾကေလ၏။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ဗာရဏသီၿမိဳ႕ေတာ္၌ ဥသီနက အမည္ရေသာမင္းသည္ ထီးနန္းစိုးစံလ်က္ရွိ၏။ သို႔ရာတြင္ တိုင္းသူျပည္သားတို႔၏ အက်င့္စာရိတၱ ျပည္႔ဝျဖဴစင္ေရးကို အားမေပးဘဲ မင္းတို႔၏ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ ခံစားေရးကိုသာ အေလးထားေနသျဖင့္ တိုင္းသူျပည္သားတို႔၏ အေျခအေနမွာ နိမ့္က်သည္ထက္ နိမ့္က်၍ေနေလေသည္။

သာသနာေတာ္ထမ္း ရဟန္းမ်ား ၊ သာသနာေတာ္၏အျပင္က ရေသ့မ်ားမွစ၍ လူတန္းစားအသီးသီးသည္ က်င့္ဝတ္သိကၡာမ်ား ေဖာက္ဖ်က္က်ဴးလြန္ေနၾကသျဖင့္ သူတို႔တေတြေသဆံုးေသာ္ အပယ္ေလးပါးသို႔ က်ေရာက္ကုန္၏။

နတ္ျပည္မွာရွိေနသည့္ နတ္သမီး ၊ နတ္သားမ်ား နတ္သက္ေႂကြ၍ စုေတသြားရာတြင္ ယခင္က အသစ္ အသစ္ေသာ နတ္သမီး ၊ နတ္သားမ်ား ဥပပတၱိ ပဋိသေႏၶျဖင့္ ဘြားခနဲ ဘြားခနဲ ေပၚေပါက္လာခဲ့ၾက၏။

ယခုအခါ ကႆပျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ကား နတ္သက္ေႂကြတာႏွင့္ အသစ္တိုးတာႏွင့္ မမွ်မတျဖစ္လာ၏။

နတ္သက္ေႂကြ၍ စုေတသြားေသာ နတ္သား ၊ နတ္သမီးတို႔ေနရာတြင္ အသစ္ အသစ္ေသာ နတ္သား နတ္သမီးတို႔ ေရာက္မလာၾကသျဖင့္ အလြန္တရာ သာယာစည္ပင္ခဲ့ေသာ တာဝတိ`ံသာနတ္ျပည္ႀကီးသည့္ ေျခာက္တိေျခာက္ေသြ႔ ၿငီးေငြ႕ဖြယ္ရာကဲ့သို႔ ျဖစ္လာရ၏။

ဤကဲ့သို႔ေသာ အေျခအေနကို ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သၾကားမင္းက ႐ႈျမင္သံုးသပ္ကာ ကႆပျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္ကို ေနာက္ထပ္ ႏွစ္(၁၀၀၀) တည္တံ့ေနႏိုင္ေအာင္ မည္သို႔ျပဳလုပ္ရပါမည္နည္းဟု စဥ္းစား၍ေနေလသည္။

ထို႔ေနာက္ မၾကာမီမွာပင္ ဗာရာဏသီၿမိဳ႕ေတာ္၏ အျပင္ဘက္က ေက်းရြာမ်ားတြင္ အုတ္အုတ္က်က္က်က္ျဖစ္လာ၏။ လူႀကီး ၊ လူငယ္ ၊ ေယာက်္ား ၊ မိန္းမ မွန္သမွ်သည္ “ေခြးနက္ႀကီး လာၿပီ ၊ ေခြးနက္ႀကီးလာၿပီ”ဟု ေအာ္ဟစ္ကာ ထိတ္လန္႔တၾကား ေျပးလႊားေနၾက၏။ ေခြးနက္ႀကီးရန္က လြတ္ေျမာက္မည့္ေနရာကို အတင္း တိုးေဝွ႔ဝင္ေရာက္ကာ တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္ႏွင့္ ပုန္းေအာင္းေနၾကရ၏။

၎တို႔ ေၾကာက္မည္ဆိုလဲ ေၾကာက္ေလာက္ပါ၏။ အသြင္းသ႑ာန္အရ ေခြးနက္ႀကီးဟု ဆိုၾကရေသာ္ျငားလည္း အရြယ္အစားကေတာ့ ဆင္ေပါက္ေလာက္ပင္ ထြားက်ိဳင္းလွ၏။ သြားစြယ္ႀကီးေလးေခ်ာင္းက ငွက္ေပ်ာဖူးေလာက္ ရွိေနၾက၏။ လင္ကြင္းျခမ္းေလာက္ ျပဴးၾကယ္ေနေသာ မ်က္လံုးနီနီႀကီးမ်ားကလည္း မီးေတာက္မီးလွ်ံေတြ ထြက္လာေတာ့မေလာက္ စူးရွလွ၏။ သြားစြယ္ႀကီးမ်ားထဲက တြဲလ်ားက်ေနေသာ လွ်ာႀကီးမွာလည္း ေသြးေစး ေသြးစက္ေတြ စီးက်ေနသကဲ့သို႔ ရွိပါ၏။

ကိုယ္ဝန္ေဆာင္အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာဆိုလွ်င္ ေၾကာက္စိတ္ျပင္းထန္လြန္းလွသျဖင့္ ကိုယ္ဝန္ပ်က္က်သည္အထိ အျဖစ္ဆိုးႏွင့္ ႀကံဳၾကရေလသည္။ ယခုအခ်ိန္အထိေတာ့ ေခြးနက္ႀကီး၏ ကိုက္စားဝါးၿမိဳျခင္း ခံရသူဟူ၍ မရွိခဲ့ေသးပါ။ ဤသို႔ျဖစ္ရျခင္းမွာလည္း ေခြးနက္ႀကီးေနာက္မွ ထပ္ၾကပ္မကြာပါလာခဲ့ေသာ မုဆိုးႀကီးေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

ဆင္ေပါက္တမွ် ထြားက်ိဳင္းလွေသာ ေခြးနက္ႀကီးအား ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္လွေအာင္ မုဆိုးႀကီးကလည္း ခြန္အားဗလႏွင့္ ျပည့္စံုလွ၏။ ေခါင္းေပၚက ဆံပင္မ်ားကို ငါးစုခြဲ၍ ငါးထံုး ထံုးထား၏။ ထိုဆံထံုးမ်ား၏ ေအာက္ေျခတြင္ ပန္းပြင့္ နီနီရဲရဲႀကီးမ်ား ထိုးစိုက္ပန္ဆင္ထား၏။

သူဝတ္ထားေသာ ခါးဝတ္ပုဆိုးႏွင့္ အေပၚ႐ံုပုဆိုးတို႔မွာ ဖန္ရည္ဆိုးထားသည့္ အေရာင္အဆင္းရွိပါေသာ္လည္း ၾကမ္းတမ္းလြန္းလွေသာ မုဆိုးႀကီး၏ အသြင္သ႑ာန္ေၾကာင့္ ပို၍ ေၾကာက္စရာ ေကာင္ေနဘိ၏။ ထိုအထဲ လူ႔အရပ္ႏွင့္ အညီအမွ်ရွိေသာ ေလးႀကီးတြင္ ျမားႏွင့္တကြ ေလးညႈိ႕ကို ဆြဲတင္ထားသျဖင့္ သူ႔ကို ေစ့ေစ့မၾကည့္ရဲေအာင္ ခက္ထန္လွပါေပသည္။

သန္မာထြားက်ိဳင္းသည္ႏွင့္အမွ် မ်က္ႏွာထားဆိုးလြန္းလွေသာ မုဆိုးႀကီးသည္ ေခြးနက္ႀကီးကို ႀကိဳးငါးေခ်ာင္းျဖင့္ ခ်ည္တုပ္ထား၏။ လက္ႏွစ္ဖက္ ၊ ေျခႏွစ္ဖက္ႏွင့္ လည္ပင္းတို႔တြင္ ႀကိဳးတုပ္ကာ ႀကိဳးငါးေခ်ာင္းလံုးကို ပူး၍ကိုင္ထား၏။

ေရာက္ေလရာအရပ္တြင္ ေခြးနက္ႀကီးက ေတြ႔ကရာလူမ်ားကို တအားကုန္ ထိုးကိုက္ရန္ႀကိဳးစား၏။ ထိုအခါ ေနာက္မွပါလာေသာ မုဆိုးက ႀကိဳးငါးေခ်ာင္းလံုးကို ပူးကိုင္ကာ သန္သန္မာမာႀကီးဆြဲထားလိုက္သျဖင့္ ေခြးနက္ႀကီးမွာ လွ်ာႀကီးတန္းလန္းႏွင့္ ရပ္တန္႔သြားရေတာ့၏။

မုဆိုးႀကီးသည္ ေခြးႀကီးသြားေလရာလို႔ ေနာက္ကလိုက္ရင္း “ဒီေလာကႀကီး ပ်က္စီးေတာ့မယ္။ ဒီေလာကႀကီး ပ်က္စီးေတာ့မယ္” ဟု ေအာ္ဟစ္လာ၏။ သူ႔႐ုပ္သြင္ႏွင့္ လိုက္ဖက္ေအာင္ သူ၏ ဝမ္းေခါင္းသံႀကီးကလည္း ေက်ာခ်မ္းေလာက္ပါေပ၏။ ေခြးနက္ႀကီးရန္ကို အျပင္မထြက္ဝံ့ေအာင္ ေၾကာက္ေနရသည့္အထဲမွာ မုဆိုးႀကီးအသံေၾကာင့္ လူအမ်ားမွာ ေနစရာမရွိေအာင္ ေျခာက္ျခားရကုန္၏။

ေခြးနက္ႀကီးရန္ႏွင့္ မုဆိုးႀကီး၏အသံကို ေၾကာက္႐ြ႕ံၾကသျဖင့္ လူအမ်ားသည္ ဗာရာဏသီၿမိဳ႕ေတာ္ထဲသို႔ ေျပးဝင္ကာ ၿမိဳ႕တံခါးႀကီးကို ပိတ္ထားၾက၏။ သို႔ရာတြင္ မုဆိုးႀကီးႏွင့္ ေခြးနက္ႀကီးတို႔က တစ္ဆယ့္ရွစ္ေတာင္ျမင့္မားလွေသာ ၿမိဳ႕႐ိုးႀကီးကိုပင္ အလြယ္တကူေက်ာ္လႊားလာၾက၏။

ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္းသို႔ေရာက္ေသာအခါ ေခြးနက္ႀကီးက ျမင္ရာကို အတင္းလိုက္ ၊ သူ႔ေနာက္က မုဆိုးႀကီးကလည္း အတင္းဆြဲျဖင့္ ဥသီနကမင္း၏ နန္းေတာ္နားသို႔ ေရာက္လာေလသည္။ ဥသီနကမင္းသည္ ေလသာျပတင္းေပါက္မွ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရာ ေခြးနက္ႀကီးကိုပါျမင္လိုက္ရသျဖင့္ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္သြားၿပီး မိမိ၏ တိုင္းသူျပည္သားတို႔ကို အကာအကြယ္ေပးရန္ မစီစဥ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ကိုယ္လြတ္႐ုန္းဖို႔သာ ႀကိဳးစားမိေတာ့၏။

နီးစပ္ရာ ၊ လက္လွမ္းမီရာ မိဖုရားႏွင့္ ေမာင္းမမ်ားကို အပါေခၚၿပီးလွ်င္ နန္းျမင့္ျပသာဒ္ေဆာင္ထက္သို႔ တက္ရေလေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ားျပည္သူတို႔က ေမာ့၍ၾကည့္ၾကရေသာ နန္းျမင့္ျပသာဒ္ေဆာင္မွာ ေခြးနက္ႀကီး၏ ေရွ႕ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းေထာက္႐ံုသာ ရွိေနပါေတာ့သည္။

ေခြးနက္ႀကီးသည္ ထိုေလသာျပတင္း၏ေအာက္ေျခက ျပတင္းေပါင္တြင္ ေရွ႕လက္အစံုေထာက္ကာ အားအင္ကုန္ေဟာင္လိုက္၏။ ဤတြင္မွ ဥသီနကမင္းသည္ မိမိေျပး၍ မလြတ္ႏိုင္ေတာ့သည့္ ျဖစ္အင္ကို သတိျပဳမိကာ ရာဇကၠေႁဒၵကို ထိန္းၿပီးလွ်င္ ေခြးနက္ႀကီးေနာက္က လိုက္ပါလာသည့္မုဆိုးႀကီးအား “အသင္မုဆိုးႀကီး ၊ မုဆိုးႀကီးရဲ႕ ေခြးႀကီးက ဘာျဖစ္လို႔ ေဟာင္ရတာပါလဲ”ဟု လွမ္း၍ႏႈတ္ဆက္လိုသျဖင့္ ေမးလိုက္၏။

ဤတြင္ မုဆိုးႀကီးက “အရွင္မင္းႀကီး အစာစားခ်င္လို႔ ေဟာင္တာပါ ဘုရား” ဤသို႔ ေလွ်ာက္တင္လိုက္ေလရာ “အသင္မုဆိုးႀကီး ၊ အစာစားခ်င္တယ္ဆိုလို႔ကေတာ့ ငါတို႔က ေကၽြးမွာပါ။”ဤသို႔ေျပာဆိုၿပီးလွ်င္ မိမိႏွင့္တကြ နန္းသူနန္းသားေတြ အားလံုးစားဖို႔ ခ်က္ထားေသာ ထမင္းႏွင့္ဟင္းမ်ားကို ယူလာေၿပီးလွ်င္ ေခြးနက္ႀကီးေရွ႔မွာ အားလံုးပံု၍ ေကၽြးၾကရ၏။

လူ႔တစ္ရပ္မက ျမင့္ေမာက္ေနေသာ ထမင္းဟင္းအပံုႀကီးကို ေခြးနက္ႀကီးက ဟပ္၍စားလိုက္ရာတြင္ တစ္လုတ္တည္းႏွင့္ ကုန္ၿပီးေဟာင္ၿမဲေဟာင္ေနျပန္၏။ ဤတြင္ ဥသီနကမင္းက နန္ေတာ္ထဲက ဆင္မ်ား ၊ ျမင္းမ်ားအတြက္ က်ိဳခ်က္ထားေသာ စားဖြယ္တို႔ကို သယ္၍ေကၽြးရျပန္၏။ ထိုးအစားအစာမ်ားကိုလည္း ေခြးနက္ႀကီးက တစ္လုတ္တည္းႏွင့္ ဟပ္၍စားလိုက္ၿပီးလွ်င္ ေဟာင္ၿမဲေဟာင္ျပန္၏။

ထို႔ေနာက္ ဗာရာဏသီၿမိဳ႔ေတာ္ႀကီးတစ္ခုလံုးက ခ်က္ထားေလသမွ် ထမင္းဟင္းအားလံုးကို ခ်၍ေကၽြးျပန္ေတာ့လည္း ေရွးနည္းအတိုင္းျဖစ္လာရျပန္၏။ ဤတြင္မွ ဥသီနကမင္းသည္ ႐ိုး႐ိုးေခြးႏွင့္ ႐ိုး႐ိုးမုဆိုးမဟုတ္ေၾကာင္းကို သေဘာေပါက္ကာ မုဆိုးႀကီးကို လွမ္း၍စကားေျပာ၏။

“အသင္မုဆိုးႀကီး သင့္ေခြးႀကီးဟာ အေမႊးေတြ နက္ေမွာင္ေနတာနဲ႔အမွ် သြားစြယ္ႀကီးေတြက ေဖြးေနပါတယ္။ သူ႔ကိုယ္ေပၚမွာ ႀကိဳးငါးေခ်ာင္းနဲ႔ခ်ည္ထားတဲ့ ႀကိဳးေတြကမ်ား လြတ္သြားမယ္ဆိုရင္ အင္မတန္ေၾကာက္စရာေကာင္းပါလိမ့္မယ္”

“အရွင္မင္းႀကီး လူ႔ေဘာင္ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုး ဒိထက္ ဒိထက္ ပ်က္စီးလာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေခြးနက္ႀကီးကို လႊတ္လိုက္ရပါလိမ့္မယ္”

“ထိန္းႏိုင္သေလာက္ ထိန္းေပးစမ္းပါဦး အသင္မုဆိုးႀကီးရယ္။ ကဲ ေျပာလက္စနဲ႔ ေျပာျပစမ္းပါ။ ဘယ္လို ဘယ္လို အေျခအေနမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေပၚလာရင္ ေခြးနက္ႀကီးကို လႊတ္လိုက္မွာလဲ”

“အရွင္မင္းႀကီး ေ႐ႊနားဆင္ေတာ္မူပါ။ ကႆပဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္မွာ သံသရာဝဋ္က လြတ္ေအာင္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဝင္ေရာက္လာၾကတဲ့ ရဟန္းေတြဟာ အခု သာသနာေတာ္ေနာက္ပိုင္းမွာ လူဒါယကာ ၊ ဒါယိကာမေတြနဲ႔အၿပိဳင္ စီးပြားရွာကုန္ၾကပါၿပီ။ မၾကာခင္မွာ သကၤႏ္းႀကီးေတြ ကိုး႐ိုးကားရားနဲ႔ လူေတြနဲ႔အၿပိဳင္ ထြန္တံုးေပၚတက္ၿပီး လယ္ထြန္ၾကပါေတာ့မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ေခြးနက္ႀကီးကို လႊတ္လိုက္ရပါလိမ့္မယ္။”

ေနာက္တစ္မ်ိဳးရွိပါေသးတယ္ ဘုရား။ ကႆပဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္ေနာက္ပိုင္းမွာ သူတို႔ဟာ ေခါင္းတံုးတံုးထားၿပီး သကၤန္းေတြဝတ္ထားလို႔သာ ရဟန္းလို႔ ေခၚၾကရပါတယ္။ အက်င့္သိကၡာကေတာ့ ဘာမွမထူးၾကပါဘူး။ မၾကာခင္ လူေတြလိုပဲ ကာမဂုဏ္ခံစားၿပီး သားေတြ ၊ သမီးေတြ ေမြးလာၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ေခြးနက္ႀကီးကို လႊတ္လိုက္ရပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္တစ္မ်ိဳးရွိပါေသးတယ္ ဘုရား။ ကႆပဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္ အျပင္အပမွာ ရေသ့ေတြ ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ရေသ့ေတြဟာလည္း ေတာထဲမွာ သမထ ကမၼဌာန္း စီးျဖန္းဖို႔ထက္ အလွဴခံဖို႔ကိုသာ အေလးထားေနၾကပါေတာ့တယ္။ သူတို႔ဟာ အလွဴခံလို႔ ရလာသမွ်ကို ဒကာေတြထံျပန္ၿပီး အတိုးနဲ႔ ေခ်းငွါးထားၾကပါတယ္။ သူတို႔လိုခ်င္လာတဲ့အခါမွာေတာ့ အဲဒီေငြေတြကို မရ ရေအာင္ ဇြတ္အတင္းေတာင္းယူၾကပါလိမ့္မယ့္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ေခြးနက္ႀကီးကို လႊတ္ေပးလိုက္ရပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္တစ္မ်ိဳးရွိပါေသးတယ္ ဘုရား။ ျဗာဟၼဏႏြယ္ဖြား ပုဏၰားတို႔ဟာ ေဝဒက်မ္းတို႔ကို သင္ယူၾကရပါတယ္။ သာဝိတၳိက်မ္းတို႔ကို သင္ယူၾကရပတယ္။ ယဇ္ပူေဇာ္ပဲြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ က်မ္းဂန္တို႔ကို သင္ယူၾကရပါတယ္။ ဒီက်မ္းစာမ်ား သင္ယူရတာက အထက္ျဗဟၼာ့ဘံုက ျဗဟၼာႀကီးမ်ားထံ ခ်ဥ္းကပ္ႏိုင္ေရးသာျဖစ္ပါတယ္။ သို႔ျဖစ္ပါလ်က္ ယဇ္ပူေဇာ္လိုသူတို႔ထံက အခေၾကးေငြယူၿပီး ယဇ္ပူေဇာ္ေပးတဲ့သူေတြ ေပၚေပါက္လာပါလိမ့္မယ္။  အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ေခြးနက္ႀကီးကို လႊတ္ေပးလိုက္ရပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္တစ္မ်ိဳးရွိပါေသးတယ္ ဘုရား။ ကိုယ္ငယ္ငယ္တုန္းက လူလားေျမာက္တဲ့အထိ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးလာခဲ့တဲ့ မိဘႏွစ္ပါးတို႔ အိုမင္းမစြမ္းျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ သားေတြ သမီးေတြက ေက်းဇူးကန္းၾကပါေတာ့တယ္။ ေကၽြးႏိုင္ ေမြးႏိုင္တဲ့ အေျခအေနရွိပါလ်က္နဲ႔ မေကၽြးေမြးဘဲ မ်က္ႏွာလႊဲထားသူေတြ ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။  အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ေခြးနက္ႀကီးကို လႊတ္ေပးလိုက္ရပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္တစ္မ်ိဳးရွိပါေသးတယ္ ဘုရား။ ကိုယ္ငယ္ငယ္တုန္းက ဘယ္ေလာက္ငိုငို ၊ ဘယ္ေလာက္ဆိုးဆိုး အၿပံဳးမပ်က္ဘဲ ယုယခ်ီပိုးလာခဲ့ၾကတဲ့ မိဘေတြ အိုမင္းမစြမ္းရွိတဲ့အခါမွာ သားေတြ သမီးေတြက ခင္ဗ်ားႀကီး ဘာမွ အသံုးမက်ဘူး။ ခင္ဗ်ားႀကီး သိပ္မိုက္မဲတာပဲ စသျဖင့္ ဆဲဆို ႀကိမ္းေမာင္းၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ေခြးနက္ႀကီးကို လႊတ္ေပးလိုက္ရပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္တစ္မ်ိဳးရွိပါေသးတယ္ ဘုရား။ ကႆပဘုရားရွင္ရဲ႕သာသနာေတာ္ေနာက္ပိုင္မွာ လူေတြဟာ အလြန္႔ အလြန္ အက်င့္ပ်က္လာၾကပါလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္ဆရာသမားရဲ႕ မယားကိုလည္း ေလးစားရမွန္းမသိၾကေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္အေဆြခင္ပြန္းရဲ႕ မယားကိုလည္း သစၥာမေစာင့္ၾကေတာ့ပါဘူး။ ဦးရီးေတြ ၊ ဘေထြးေတြရဲ႕ ဇနီးကိုလည္း အမိအရာ မထားတတ္ၾကေတာ့ပါဘူး။  အဲဒီလိုအခ်ိန္က်ရင္ ေခြးနက္ႀကီးကို လႊတ္ေပးလိုက္ရပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္တစ္မ်ိဳးရွိပါေသးတယ္ ဘုရား။ ျဗဟၼဏႏြယ္ဖြား ပုဏၰားေတြဟာ ေဝဒက်မ္းစာတို႔ကို ေလးေလးျမတ္ျမတ္ သင္ယူက်က္မွတ္ရပါတယ္။ အထက္ျဗဟၼာ့ဘံုက ျဗဟၼာႀကီးေတြကို ရည္မွန္းၿပီးေတာ့ ယဇ္ပူေဇာ္ပြဲေတြ က်င္းပရတဲ့လူေတြကိုယ္တိုင္က ဓါး ၊ လက္နက္ကိုယ္စီနဲ႔ လမ္းေပၚက ေစာင့္ေနၿပီး ဓါးျပတိုက္လာၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ေခြးနက္ႀကီးကို လႊတ္ေပးလိုက္ရပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္တစ္မ်ိဳးရွိပါေသးတယ္ ဘုရား။ သူတို႔ဟာ ဘဝေပးအေျခအေနအရ အသားအေရကေတာ့ ျဖဴစင္ၾကပါေပတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ လက္႐ံုးႀကီးေတြကလည္း ေယာက်္ားပီပီ ေတာင့္တင္းၾကပါေပတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလိုလူစားေတြဟာ ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ဘာတစ္ခုမွ ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ စီးပြားမရွာတတ္ၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူေဌးႀကီးေတြရဲ႕ က်န္ရစ္တဲ့ မုဆိုးမ အရြယ္ေကာင္းေကာင္းေလးေတြကိုေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အလုအယက္ အရယူၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ေခြးနက္ႀကီးကို လႊတ္ေပးလိုက္ရပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္ဆံုးပိတ္တစ္မ်ိဳးရွိပါေသးတယ္။ ဒီေလာကႀကီးထဲမွာ နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ လိမ္စားေနသူေတြ ရွိလာပါလိမ့္မယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေျဗာင္လိမ္ၾကပါလိမ့္မယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အတုပစၥည္းကို အစစ္ဆိုၿပီး လိမ္ေရာင္းၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်ရင္ ေခြးနက္ႀကီးကို လႊတ္ေပးလိုက္ရပါလိမ့္မယ္။

ဤကဲ့သို႔ ေလွ်ာက္တင္ၿပီးလွ်င္ မေတာ္မတရားတဲ့ အျပဳအမူတို႔ကို ေခြးနက္ႀကီးက ကိုက္မယ္ တ ဟဲ ဟဲ အသံေပး၍ ၿခိမ္းေျခာက္သျဖင့္ မင္းရင္ျပင္ႏွင့္ အျပည့္ရွိေနေသာ လူအုပ္ႀကီးမွာ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္ေနၾကရ၏။

ထိုအခ်ိန္မွာပင္ ေခြးနက္ႀကီးႏွင့္ မုဆိုးႀကီးမွာ ႐ုတ္တရက္ ကြယ္ေပ်ာက္သြားၾက၏။ ခ်က္ခ်င္းလိုပင္ အထက္ေကာင္းကင္၌ သၾကားမင္းႏွင့္ မာတလိနတ္သားတို႔ ေပၚလာၾကေပသည္။ ဤတြင္မွ ဥသီနကမင္းႀကီးသည္ ေစာေစာက မိမိအားေလးေလးစားစား ဘုရားထူးလာခဲ့သူမွာ တာဝတိ`ံသာကို ပိုင္စိုးသည့္ သၾကားမင္းႀကီးကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေန၍ ထိတ္လန္႔တုန္လႈပ္သြားရ၏။ သို႔ရာတြင္ သၾကားမင္းက ေၾကာက္႐ြံ႕တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိေစရန္ အားေပးႏွိမ့္သိမ့္ၿပီးလွ်င္

“ဥသီနကမင္းႀကီး ကႆပဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ ႏွစ္တစ္ေထာင္ေက်ာ္သြားပါၿပီ။ သာသနာေတာ္ေနာက္ပိုင္း ေရာက္လာတဲ့အခါမွာ လူေတြေဟာ ရွင္ရဟန္းေတြပါ အက်င့္ပ်က္လာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ကို သတိေပးဖို႔ လာခဲ့ပါတယ္။ မဟုတ္ မတရားျပဳက်င့္ေနတဲ့ အမႈေတြကို တားျမစ္ရေအာင္ နတ္ျပည္က ဆင္းလာခဲ့ၾကပါတယ္။ ေနာက္ေနာင္အခါမွာ မေတာ္ မတရားတဲ့အမႈေတြ ျပဳလာၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီသူေတြဆီကို ေခြးနက္ႀကီး လႊတ္ေပးရပါလိမ့္မယ္။”

ဤသို႔သတိေပး ၿခိမ္းေျခာက္ၿပီးလွ်င္ ကႆပျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ အသျပာတစ္ရာ ထိုက္တန္သည့္ ဓမၼေဒသနာဂါထာ ေလးပုဒ္တို႔ကို အနက္အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားႏွင့္တကြ အက်ယ္တဝင့္ေဟာၾကား၏။

ဤသို႔ လူ႔ျပည္သို႔ သၾကားမင္းႀကီးကိုယ္တိုင္ဆင္းလာ၍ သာသနာျပဳခဲ့သျဖင့္ ကႆပျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္သည္ ထိုအခ်ိန္မွ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းတစ္ေထာင္တိုင္တိုင္ တည္ေနႏိုင္ခဲ့ပါသည္။

၂၀၁၁ ဒီဇင္ဘာလထုတ္ သူရဇၨ မဂၢဇင္း(၁၁)ႏွစ္ျပည့္အထူးထုတ္ (အတြဲ ၁၁ ၊ အမွတ္ ၁၂) စာမ်က္ႏွာ ၅၄-၅၈ မွ စာဖတ္သူတို႔ ဗဟုသုတ ရရန္အလို႔ငွါ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္။ (မူရင္းစာမူမွ ခ်ံဳ႕ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။)

ပံုရိပ္(burmesehearts.com)

You might also like